کشش ستون فقرات

کشش ستون فقرات یک نوع درمان فشرده سازی است که فشار روی ستون فقرات را کاهش می دهد. این درمان را می توان به صورت دستی یا مکانیکی انجام داد.
کشش ستون فقرات برای درمان فتق دیسک (بیرون زدگی دیسک) ، سیاتیک، بیماری دژنراتیو دیسک، اعصاب تحت فشار یا عصب باریکش، و بسیاری از بیماری های کمر استفاده می شود. کشش ستون فقرات، فشار را از دیسک های ستون فقرات برمی دارد.
با کشش ستون فقرات و کاهش نیروی جاذبه توانایی بدن در بهبود می یابد. افراد مبتلا به بیماری های ستون فقرات از این نوع درمان سود می برند زیرا کشش نیروی جاذبه را کاهش می دهد. معمولا برای درمان بیماری های زیر استفاده می شود:

• دیسک های لغزش
  • بیماری دیابت دژنراتیو
  • فتق دیسک ( بیرون زدگی دیسک)
  • اسکولیوز
  • سیاتیک
  • تنگی کانال نخاعی
  • اعصاب تحت فشار

عوارض جانبی کشش ستون فقرات چیست؟

کشش ستون فقرات گاهی اوقات باعث درد می شود که بدتر از شرایط اولیه است. کسانی که مبتلا به پوکی استخوان و انواع خاصی از سرطان هستند نباید از این روش استفاده کنند. کشش ستون فقرات باعث ایجاد اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلات می شود.

کشش ستون فقرات چگونه است؟

درمان کششی ستون فقرات می تواند به صورت دستی یا مکانیکی بسته به نیاز شما انجام شود.
کشش دستی ستون فقرات
در کشش دستی ستون فقرات، یک متخصص طب فیزیکی از دستان خود برای قرار دادن افراد در حالت کشش استفاده می کند. سپس آنها از نیروی دستی بر روی مفاصل و عضلات استفاده می کنند تا فضاهای بین مهره ها را گسترش دهند.
کشش مکانیکی ستون فقرات
در کشش مکانیکی ستون فقرات، شما بر روی یک میز دراز می کشید که دارای ابزار خاصی برای کشش ستون فقرات است. متخصص طب فیزیکی مجموعه ای از طناب و قرقره ها را به بدن شما وصل می کند تا به صورت مکانیکی فشار را از بین ببرد.

مزایای کشش ستون فقرات چیست؟

کشش ستون فقرات یک روش غیر جراحی برای از بین بردن درد و حل مشکلات ستون فقرات است. در حالی که برخی از عوارض جانبی بالقوه را دارد، کشش ستون فقرات درد اکثر مردم را تسکین می دهد.

خطرات کشش ستون فقرات چیست؟

هیچ خطری طولانی مدت در کشیدن ستون فقرات وجود ندارد. برخی از عوارض جانبی ممکن است در طی یا بعد از درمان رخ دهد.
بسیاری از افراد پس از کشیدن اسپاسم عضلانی را تجربه می کنند و برخی در مناطق تحت درمان درد را احساس می کنند. کشش ستون فقرات به همه توصیه نمی شود. یک پزشک می تواند تعیین کند که آیا براساس خطرات بالقوه و سوابق پزشکی شما این روش درمانی مناسبی برای شما است یا خیر.
قبل از انجام کشش ستون فقرات تمرینات مربوط بهستون فقرات را انجام دهید.

نتایج کشش ستون فقرات چیست؟

هدف از کشش ستون فقرات، کاهش اثر جاذبه بر ستون فقرات است.
با استفاده از این روش (نیروی کششی) فاصله بین مهره ها افزایش می یابد و نتایج مطلوب زیر حاصل می شود:

1. فشار کمتری بین دیسک های ستون فقرات ایجاد خواهد شد و متعاقبا از شدت درد کاسته شده و دیسک تقویت می شود.
  2. با نزدیک شدن هسته های ژله ای به مرکز دیسک این احتمال هست که برآمدگی یا تحدب دیسک کاهش یابد.
  3. مجراهای خروجی ستون فقرات بازتر شده و رشته های عصبی امکان و رشد پیدا کرده، گردش خون بهتر انجام شده و از میزان فشار به آنها کاسته می شود.
  4. کششی که به این شکل به عضلات، تاندونها و رباط ها اعمال می شود هیچگاه از طریق فعالیت ها و تمرینات دیگر وارد نمی شود مگر اینکه بدن را کاملا شل کرده و از میله آویزان شوید.